Jag har badat!

Japp det är helt sant, jag har redan badat i en sjö! 

Jag var på landet i lördags till idag och jag badade faktiskt båda dagarna. Fan va skönt med så fint väder alltså, jag blir så glad. I dag var det bara 18,5 grader i vattnet men i lördags var det 20 grader. Jag vet inte om jag någonsin har badat så här tidigt förut. Jag brukar inte bada förrän i Juni annars. Det känns självklart jävligt skönt men ändå ganska skrämmande. Jag menar tänk om man kommer kunna bada året runt i Sverige om flera år.. Läskigt.

image198
Årets första dopp för min del

    
Skvättsjön


Annars har jag mest solat och läst hela helgen. Jag läste ut boken Det ska bli ett sant nöje att döda dig och nu har jag börjat med Bitterfittan. Det ska bli ett sant nöje att döda dig har Magdalena Graaf skrivit och den är väldigt bra. Det är en bok om hennes liv, hur det var förut. Hon blev under en lång period slagen av sin man och blev tillslut tvungen att fly för sitt liv. Hon blir tvungen att flytta från olika hem för att hela tiden gömma sig för sin man och andra som vill döda henne. Under hennes flykt fruktar hon för sitt eget liv men även för hennes familj och vänners liv som även dom är hotade. Boken är bra för att hon berättar så noga och hon är inte rädd för att kritisera samhället heller. Efter att ha läst boken känner jag att jag verkligen gillar Magdalena. Jag visste inte så mycket om henne innan men jag har mer förståelse för henne nu och hon förtjänade verkligen att bli kändis och tjäna massa pengar. =)

image197


Nu ska jag sova snart. Känner lite småpanik inför allt som jag har kvar att göra i skolan innan sommaren men det löser sig nog. Det brukar det ju alltid göra.

Förresten så har jag inte beslutsångest längre. Nu vet jag vad jag vill, eller inte vill och jag kom fram till det alldeles själv. :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0