Snart är jag i vinterland igen!

Ah, nu har det redan gått en vecka. Fan va fort det går alltså, inte för att jag klagar... Men jag har inte tid för nått slappande alls nu för tiden.

I Onsdags träffade jag Timmy och gick på stan och köpte vita tygskor. Vi började med att gå till alla dyra affärer och från början låg priserna på 600 spänn men för varje affär gick det ner med typ en hundralapp så tillslut gick vi in på Din sko och där köpte jag vanliga, vita tygskor för 200 spänn. Jag menar vem vill lägga ner 400 spänn extra på ett par märkesskor som ändå kommer bli smutsiga hur fort som helst? Det känns i alla fall verkligen vårigt nu :D Efter stan gick jag hem till Isak och var med han och hans kompis Sofia. Det var kul, vi kollade på serien House och den var faktiskt överraskande bra.

Igår var det underbart väder och allt kändes underbart, i alla fall första halvan av dan. Jag slutade tidigt och efter att ha ätit en god lunch hemma gick jag ut i solen och solade samtidigt som jag pluggade inför ett Historia B prov jag haft idag, Det kändes verkligen skithärligt att sitta där. Solen brändes till och med på benen och jag kunde knappt ha jackan på mig. Sen träffade jag A, vi cyklade runt och gjorde lite grejer, och det var väl en grej som var lite mindre bra då, men det är sånt som händer. Sen åkte vi i alla fall hem till mig och hade det mysigt. Vi lagade god quornwok med kokosmjölk. 

Idag har jag varit i skolan. Och trots att jag stått ut med lite missöden idag med så är allt bra. Jag slutade tillexempel halv fyra och blev tvungen att under hela hemfärden ignorera ett bankande som kom med jämna mellanrum från min cykel. Under första halvan av vägen tänkte jag att det skulle gå över när jag nådde pumpen men när den inte funkade så blev jag tvungen att tröstköpa lite Karamellkungen godis. Under den andra halvan hem förnekade jag starkt det faktum att min cykel faktiskt fått punktering. Jag menar det gick ju faktiskt att cykla på den trots att det gick trögt och oljudet som hördes varje gång jag körde över slangen ignorerade jag bra.

Idag ska jag packa och sen ska A komma hit. Imorgon måste jag gå upp tidigt för att åka till Nyköping och sen vidare till Sälen. Även fast att jag verkligen har vant mig vid våren och välkommnat den riktigt ordentligt så ska det bli jävla kul att åka skidor igen. Det är trots allt min passion och typ mitt största intresse förutom att resa.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0