Myspys

Yeah, det är sant, jag är vaken så här tidigt! Och jag har faktiskt varit vaken sen ungefär 20 i nio till och med. Jag måste däremot erkänna att jag inte vände tillbaks dygnet frivilligt så här lätt, telefonen ringde nämligen och väckte mig imorse.. Men om den inte hade gjort det hade jag nog aldrig lyckats gå upp så här tidigt.

Igårkväll var det jättetrevligt och mysigt med Fani och Disa. Först gick vi en kort promenad och satte oss i Strömparken och snackade. Efter ett tag blev det kallt så då gick vi in till Fani istället. Vi satt i flera timmar och snackade i Fanis kök, drack te och åt choklad. Det känns verkligen kul att vi har börjat vara med varandra mer nu för det är så roligt och jag mår lixom bra av det. Det är sånna grejer jag gjorde igår som får sommarlovet att gå utan att jag blir rastlös. Det känns inte lika tråkigt nu trots det fula, gråa vädret.

Om en vecka däremot kommer jag troligtvis ha stekande sol i Frankrike. Jag längtar ihjäl mig dit för det blir aldrig någon riktig semester om man inte åker iväg ifrån allt och alla. Dessutom var vi aldrig utomlands förra året på sommaren så det var två år sedan jag badade i medelhavet och det är något jag alltid ser fram emot.


Disa, Fani och jag


Jag, Fani och hennes ben =P 


Jag älskar Fanis leggins! <3


Disa och jag vid vattnet


Jag och Disa


Igår natt mellan 12 och 1 snackade jag förresten med Emelie i telefon. Vi planerade lite mer inför vår resa (även fast vi inte riktigt vet vad vi ska planera). Vi bestämde i alla fall att vi först ska ta oss ur Sverige på billigast sätt eftersom man inte får den resan betald med tågluffarkortet. Efter det ska vi vidare till Berlin och stanna där i några dagar och därefter blir det Paris. Efter det har vi bara bestämt på ett ungefär vilka länder vi vill till. Vi kommer inte planera så mycket eftersom det är mer spännande att inte ha en tågluff helt bestämd och det är en resa som man inte vet i förväg exact hur man vill att den ska vara. Nu behöver vi bara ta reda på lätta tågförbindelser mellan olika länder, köpa lite grejer och sen är det i princip bara att ge oss av. Emelie ska åka till Peace and Love på söndag och när hon kommer hem är jag i Frankrike så de här dagarna innan söndag är de ända vi kan planera på. Efter att jag kommer hem från Frankrike ska vi ge oss av nästan på direkten så nästan allt måste vara klart innan söndag. Det börjar kännas lite panikartat men jag är en sån som tänker att det löser sig. Så jag hoppas verkligen att det gör det och att det är lätt att tågluffa. (Naiv som jag är).

Nu ska jag dra en vända till stan och förhoppningsvis köpa leggins. Sen ska jag träna och efter det ska jag träffa Fani och Disa igen. Det låter som det kommer bli en skojjig dag idag igen. =D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0