Frankrike - Aix

Yeah, lyckades bestalla en halvtimmes internet pa Franska.

Ja sa det har maste alltsa bli ganska kort.

Jag har det javligt bra. Nu ar vi pa vag mot bergen och cykling. Dan efter att vi kom lamnade vi fort som fan vart ovarnattningshotel och akte vidare till en jattefin badort, Cassis. I Cassis var vi tre natter och hann darfor sola en hel del. Jag lyckades sjalvklart branna mig, aven fast jag var javligt noga med att smorja in mig. Fast det var efter forsta heldagen pa stranden sa nu har det som tur ar gatt bort. Det var ingen sadar acklig brannskada med blasor och grejer som man hor om.

Igar var alla hotel fulla i Cassis sa vi blev tvungna att aka vidare. Vi akte upp till tagstationen och dar velade vi in i det sista at vilket hall vi skulle aka. Tillslut valde vi att aka till den lite storre badorten 7 minuter darifran, La ciotat. Nar vi kom fram dit at vi forst en lunch efter mycket stress och lite arga ord. (Mina syskon vet hur det blir nar pappa och faktiskt ocksa mamma verkligen behover ata). Efter lunchen placerades jag, mamma och all packning pa stranden. Pappa gick vidare och letade efter hotel. Efter cirka en och en halvtimme och typ 5-6 hotel senare kom pappa tillbaka utan att ha hittat nagot ledigt, sa vi bestamde oss for att aka vidare till Marseille for att paborja var resa till bergen och cyklingen. tyvarr var det bussar som inte dok upp och sanna grejer sa vi hann bli rejalt stressade igen innan vi slutligen kom fram till Marseille. Och sa var vi daligt planerade igen och sura miner dok upp IGEN. Vi tog i alla fall in pa narmsta hotel och mamma och pappa fick deras tunisienmat och jag fick min kaninmat. Ja vegetariskt ar typ kaninmat pa sanna matstallen. : /  Men jag fick glass till efterratt sa ingen idè att sura : P

I morse nar vi vaknade at mamma och pappa fransk frukost bestaende av en croissant och kaffe och sedan gick vi till stationen dar jag kopte panini till frukost. Dar kopte vi biljetter som sedan tog oss till Aix dar vi ar nu. Om en timme ska vi ta en buss vidare till bergen. Jag kommer inte ihag vilket stalle det blev men det vi har kvar pa semestern ar alltsa att cykla. Resan blir nog lite mer utforligt berattat nar jag kommer hem, med bilder och grejer. men det kanns skont att ha skrivit av sig lite och komma ifran mina kara foraldrar.

Jag saknar er alla valdigt mycket! Tyvarr har jag kommit pa att sms kostar fyra spann och sa far man inte ans svar, Emma! Hoppas radion gick bra i alla fall.

Kramar fran svettiga Natalie i Frankrike!



Kommentarer
Emma

Va? Jag har inte fått något sms! Jag har bytt telefon det kan vara därför, men jag har samma nummer? Men roligt att du har det bra iallafall jag saknar dig! Radion gick bra ;)

2008-06-29 @ 17:17:30
URL: http://emni.blogg.se/
Sebastian

Hej!



Kul att höra lite från resan. Det har både sina fördelar och nackdelar att resa oplanerat. Hoppas du står ut med föräldrarnas gnabbande men med tanke på omgivningen borde det väl inte vara så svårt?

2008-06-30 @ 00:07:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0