Tågluffen är bokad!!

Japp, nu har jag och Emelie köpt Interrailkort för en månads tågluff i Europa! Vi var på stationen i cirka 50 minuter och fixade och trixade. Jag blev tvungen att låna deras telefon med för att ringa någon utlandstjänst och boka nattåg till Paris. Efter närmare en timme hade vi i alla fall köpt korten (som aktiveras på måndag), köpt resa från Norrköping till Köpenhamn och bokat en resa från Hannover (?) till Paris. Tyvärr var det tåget nästan fullt så vi blev tvungna att köpa liggvagn. Men vad gör det? På måndag smäller det!

Jag känner lite blandade känslor inför luffen måste jag säga. Det ska bli jävligt läskigt med tanke på alla faror. Tråkigt att vara borta från min familj och vänner i en hel månad men samtidigt självklart jävligt kul. Sånna här grejer händer ju inte ofta i ens liv direkt. Dessutom är det första gången jag är borta så här länge. Förut har jag inte ens varit borta två veckor lixom. Aja jag kommer uppdatera lite här hur det går i alla fall. Nästan den enda kontakten jag kommer ha med alla.

Annars så träffade jag Emma och Timmy idag. Timmy två gånger faktiskt. Först var vi med Emma i Vasaparken och snackade och sen under kvällen såg jag och Timmy på filmen som gick på trean. Jag vet inte vad den heter men den var bra, lite annorlunda.

Nu ska jag sova och drömma om havet.


La ciotat

Förresten så håller jag på med ett inlägg med massa bilder från resan men det kommer ta ett tag, så länge får ni kolla på de få bilderna jag lägger upp. Ha det bra, godnatt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0