Tagluff del 3

Saa.. Sist nar jag skrev var vi i Patras. Vad har hant sen dess?..

Vi akte vidare fran Patras till Athen tror jag.. Det star typ still i huvudet nu for jag kan inte koncentrera mig sa bra. Jag hatar internetcafeer. I Athen var vi i alla fall bara over en natt och en dag. Vi kom dit sent pa kvallen och tog tunnelbanan till Akropolis dar vi sedan var hela natten. Vi sag inte sa mycket av sjalva byggnaderna tyvarr men nagra kort forsokte jag ta. Efter Athen akte vi vidare till Thessaloniki. Det var en ganska stor stad dar vi var i tva natter. Vi var ute och traffade greker forsta kvallen och andra kvallen sokte dem upp oss igen sa da var vi med dem och nagra fran Belgien. Thessaloniki var fint men stranden lag tyvarr typ en timme ivag med buss sa vi ville inte stanna dar sa lange.

Istallet akte vi vidare till Bulgarien och Sunny Beach dar vi ar nu. Vi kom hit sent igarkvall efter att vi rest i ett helt dygn. Det ar en valdigt stor skillnad pa Sunny Beach och de flesta tidigare orterna vi varit pa. Vi har tillexempel bara snackat svenska med varandra forutom lite i Barcelona, men har i Sunny Beach ar det mest vasterlanningar. Det ar flera menyer pa svenska, vi hor svenska overallt och massa svensk musik. Det kanns verkligen konstigt nu efter sa mycket engelska. I borjan var jag riktigt skraj men jag och Emelie har redan borjat vanja oss vid det bekvamare livet. Det ar billigt har sa vi har tagit in pa ett fint hotel med pool och frukost. Haha, har svalter vi inte minsann. Sa har lyxigt har vi verkligen inte bott pa hela resan och enda ar det ett av de billigaste boendena. Det kostar cirka 300 kronor for ett dubbelrum.

Men det ar som sagt lite olika kanslor med allt skandinaviskt. Alltsa det kanns lite skrammande och trakigt men anda ganska skont eftersom vi varit utan det sa lange. Aja ni svammlar jag bara. Antar att det ar tidspressen igen.

Vi har i alla fall bokat hotelet for tva natter till och sen far vi se om vi forlanger det. Det ar namligen javligt kul har med flera bra clubbar.

Ha det unerbart!


Kommentarer
timmy

låter helt underbart :) inte lite avundsjuk asså :P

men nu har värmen kommit till sverige me så ska icke klaga :P

ha en fortsatt bra resa

puss

2008-07-26 @ 18:07:26
Sebastian

Hej



Hmm svenskby i Bulgarien? Låter inte för kul. Men jag antar att det är sjysst att slappa och lyxa till det lite efter att ha varit på luffen i typ tre veckor. Imorgon ska jag till härjedalen och flugfiska med Johannes och Vidar. Det är tält och grejer som gäller men hoppas det blir fint ändå med nyfångad fisk varje kväll. Vi syns snart // Sebastian

2008-07-26 @ 23:57:25
moa

Tja sis!

Kul att läsa om din resa, verkar som ni har det bra.jag blir i vilket fall som helst sjukt sugen på att tågluffa! Här är det varmt värre men jag sitter inne och tänkte skriva lite,men va fan, kockan är redan 2, dags att göra kaffe.

Ha det så kul resten av tiden och välkommen till de vuxnas gäng (jag kan inte heller fatta att du är så stor.)

Vi se nästa vecka!

Puss o kram.

/ Moa

2008-07-28 @ 14:08:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0