Chamonix resan

Tjabba! Skolan gick ganska fort idag, fast jag hade ju bara nästan tre lektioner. Efter skolan träffade jag Isak. Vi såg på musikvideos och början av en film (som jag kom på att jag redan sett), snackade och jag kollade i hans killtidningar :P Haha dem var faktiskt inte så porriga som jag trodde dem skulle vara.

Jag har precis blivit medlem på facebook nu med. På grund av att kameran krånglar så måste jag vara med där för att se Claras (en tjej som var i chamonix) bilder. Jaja jag antar att jag så länge måste berätta resan med ord istället för med bilder.

Först efter en låång bussresa när vi kom dit så var det lite halv kaos med vart vi skulle med mer. Men ganska snart fick vi i alla fall en lägenhet som beskrivs bäst med ordet grönt. Jag kommer inte ihåg så mycket annat för mitt första och starkaste intryck var att den var väldigt grön. Som tur är så slapp vi att tillbringa hela semestern i nått som mer liknade en skog än en lägenhet för vi hade tydligen blivit visade till fel ställe. Vi fick flytta vidare all vår packning en trappa upp till en lägenhet som man beskriver bäst med ordet IKEA. Och då fattar nog många hur den var. Ganska fin och modern, spisen och badrummet såg till och med modernare ut än det vi har hemma. Fast det är i och för sig inte så svårt att slå vår spis. Sen kom vi i alla fall iväg till skidbacken lagom till lunch. Det var jättedåligt väder ute då så man såg ungefär ett par meter framför sig bara. Men det var skönt att träna upp sig lite lätt.

De andra dagarna kommer jag inte ihåg så detaljerat (så här hade det vart jävligt bra om kameran fungerat så jag kunde kolla på korten) men andra dagen var det i alla fall pistvisning med flera svenskar och liongruppen. De andra dagarna i veckan åkte jag med lite olika människor. Ibland med några från liongruppen, Jimmy (guiden), hans vänner och mamma och pappa. Jag försökte undvika att åka med mamma och pappa så mycket som möjligt eftersom att det blev mest väntande på dem men ett par dagar åkte jag med dem i alla fall. På kvällarna åt vi jävligt mycket som sagt och så hände det att vi kollade in på afterskin.

På fredagen var det dags för sista afterskin och den sista kvällen i Camonix. Jag gick iväg själv till South bar och träffade några av svenskarna jag lärt känna under veckan. Det var jättekul, Alexander och hans vänner lärde mig ett trolleritrick som jag kommer ihåg och kan göra jättebra med mina hårnålar nu :) Jag, Clara och Irene tänkte gå hem till dem och förfesta medans dem åt mat (vi fick till och med nyckeln) men sen kom dem sent och då hade dem redan ätit klart så vi stannade kvar på South bar istället. Men det var kul där med.

På lördagen hyrde jag en snowboard men trots att tre olika killar erbjudit mig att hjälpa mig lite så fick jag klara mig själv i backen. Från början gick det skitdåligt, Jag ramlade flera gånger. Andra åket ramlade jag tillexempel och sträckte höften eller vad det var så jag fick så ont att jag började fundera på exakt hur ont man ska ha för att söka sjukvård. Ett annat åk när jag ramlade kändes det som om jag brutit revbenen och så tappade jag andan men jag fortsatte trots att mamma ifrågasatte mig. I slutet i alla fall så lyckades jag kontrollera brädan riktigt bra och jag klarade två hela åk utan att ramla! Och dessutom så klarade jag en gång att gå av liften utan att ramla efter att jag åkt ner en bit. Så det kändes ganska skönt :D Det kändes bara synd då eftersom att jag inte kunde fortsätta och bli ännu bättre.

Sen var det i alla fall bara hemresan kvar. Den var också seg såklart men inte så seg att jag aldrig skulle vilja åka buss dit igen.

Här är lite bilder som kameran konstigt nog inte raderade

                        

Förhoppningsvis kommer det fler bilder sen om vi lyckas laga kameran, eller så snor jag från andra :P
Det var i alla fall en väldigt bra och rolig resa, som jag kommer sakna jävligt mycket.


Kommentarer
Kenza

svar: de heter typ pc inspector smart recovery eller nått

2008-01-22 @ 11:53:20
URL: http://KENZAAS.blogg.se
Andres

Naaaw söt du ska vara då !!! haha . fast jag är bättre på Snowboard än dig ;)

2008-04-09 @ 21:49:18
URL: http://andresitos.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0