Tivoli

Nu har jag haft min första tivoliarbetsdag för den här gången. Jag hamnade i ett "påsstånd". Man ska fiska upp påsar och inuti dem ligger en finfin överraskning. Haha, eller ett litet gosedjur. Jag kommer inte ha mycket tid alls att skriva i bloggen nu för jag gör saker verkligen hela tiden. Just nu har jag rast i skolan men jag gick upp sju imorse och tivolit kommer inte sluta förrän cirka 12-1 inatt så jag jobbar verkligen hela dagar. Jag får inte mycket sömn alls, men det är det faktiskt värt. Vad gör man inte för pengar?

Det är lite skumt att jobba i Norrköping. Det blir att jag kollar efter folk jag känner hela tiden så jag kan inte riktigt slappna av. Men igår märkte jag i alla fall att jag faktiskt inte känner särskilt många i Norrköping. Jag trodde jag skulle träffa folk jag känner hela tiden, men Norrköping kryllar verkligen av människor. Det känns skönt att veta. Jobbet är faktiskt riktigt soft även om det är slavlön. Jag får inte äns särskilt ont i fötterna av att stå cirka tolv timmar i sträck men det beror nog på att jag har bekväma skor.

Nu ska jag ha en lektion och sen dra till tivolit igen. Ha det bra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0