Kors eller inte kors?

Är i skolan och har precis vittnat en het diskussion om huruvida det är rätt att bära kors utan att vara kristen, endast för att man gillar symbolen eller för att det är "mode". Det verkar (kanske inte så överraskande) som om de ickekristna tycker att man kan göra det men de kristna tycker det är fel. Dem flesta tycker att man bara ska ha det om man tror på det det står för.

Ganska intressant fråga. Själv vill jag inte bära kors för att jag inte vill att folk ska uppfatta mig som kristen. Det är ju lätt att man tänker att en person är kristen när den har ett kors.

Igår
Igår när vi kollade på stjärnorna med astronomigruppen gick det inget bra. Med det lilla teleskopet fick vi bara in något som liknade ett fisköga och med det stora såg man inte stjärnorna bra alls även om man fick in dem. Det var däremot roligt ändå för att vi skojjade till det. jag kände mig lite taskig för det var typ bara jag och tre killar till som hann kolla i båda teleskopen. Men de andra verkade inte särskilt intresserade så de får skylla sig själva. Dessutom frågade jag om dem ville kolla och gick till och med in till stora teleskopet för att inte skrämma iväg dem :P

Nu ska jag ha svenska, sen ska jag ha natur och efter det blir det att åka hem och ringa runt och höra vad som händer ikväll. Vad har ni på g? Ha det kul!



Kommentarer
Andres

tjena igen gumman !!!
jadu . rehab är nog bara början på det hela... haha jadu dina konkurenter är tjocka och feta, älskar " snabbmat " så vi har jätte mkt gemmensamt . nevars . dig byter jag inte ut . du är pappas flicka . glöm inte det... jag vet som sagt inte om jag ska vara kvar... det har gått mkt bättre nu men vem vet... hur mår du annarså ? bra väder i svea ? hur gåre med skolan ? . aja plutten . skööt om dig :)

xxx // Andres

2008-04-30 @ 16:12:31
URL: http://andresitos.blogg.se
Emma

Hahaha! Den diskussionen hade jag velat vara med i... Hoppas du får det kul ikväll pumpkin

2008-05-03 @ 20:58:19
URL: http://emni.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0