I´m a runner!

Hej! Ja det var ju ett tag sen man blogga nu.. Men jag berättar väl ändå lite vad jag gjort. Fredags var jättekul. Jag var ju på förfest hos Fanis syrra Julia. Vi dansande och snackade mest. Tyvärr drog jag, Disa och Maria hem ganska tidigt eftersom dom andra skulle till krogen. 

Här kommer lite bilder därifrån

              
Lulle och Fani       Disa och Jag      Julia och Lulle

  
Fani och Disa <3   

image136
Maria, Jag, Fani och Almir

I lördags tog jag det mest lugnt. Först var jag med Andres och sen på kvällen/natten träffade jag Timmy. Jag och Timmy satt och spela Alfapet och larvade oss, jag vann självklart, Haha In your face. :P  

I söndags var det riktigt vårväder här. Snön smälte förfullt så mamma, pappa och jag åkte till lillsjön (i skogen). Mamma och pappa åkte längdskidor på den lilla snön som fanns kvar medan jag sprang runt sjön. Sammanlagt sprang jag cirka 4,5 kilometer, fast med lite vilopauser. Dessutom var det extra jobbigt eftersom snön inte smällt i skogen så fötterna blev alldeles blöta. På kvällen sen så träffade jag Andres igen och var där. Mello skickade sms med så vi bestämde att vi skulle ses på måndagen. 

När jag och Mello träffades så gick vi först på stan, jag köpte en klänning från Gina Tricot. Jag är verkligen jättetrött på jeans för tillfället för alla bara går sönder och sitter dåligt. Jag har bara typ fyra par jeans som jag kan använda för tillfället vilket är förjävligt. Aja ska inte köpa det på ett tag nu i alla fall. Jag har nämligen även bestämt att jag inte ska handla för mer än 500 spänn i månaden. Hoppas jag kan hålla det för jag måste verkligen spara lite pengar till i sommar. Det verkar som om jag inte kommer få nått riktigt sommarjobb för det är massa som har tackat nej. Förhoppningsvis kan jag nog försöka jobba på tivolit eller nått någon dag så att jag tjänar lite i alla fall. 

Efter att vi vart på stan gick vi hem till mig och drack te (för att vara lite ekonomiska). Sen bestämde vi oss för att ge oss ut och springa. Vi sprang en rundtur här omkring. Det var riktigt kul faktiskt för den rundan jag brukar springa har jag tröttnat på och så var det mycket roligare att springa med någon. 

Idag har jag gjort lite grejer som jag egentligen borde gjort på lovet och inte sista lovdagen. Jag har läst boken Torsk nu och faktiskt kommit ganska långt. Det var skitfint väder idag med så jag satt på vår gård i flera timmar och läste boken. Det var minst 20 grader i solen och jag blev faktiskt lite röd i urringningen med. Så skönt med vår! 

Ikväll träffade jag Mello igen och vi sprang samma runda idag igen. Det gick bra nu med, fast jag känner att benen behöver vila någon dag snart eftersom att jag sprungit ganska långt tre dagar i rad nu. Jag är faktiskt riktigt stolt över mig själv att jag har tränat så mycket som jag gjort det här lovet. Nu gäller det bara att det håller i sig även när jag börjar skolan. 

Nu tror jag att jag ska lägga ut lite grejer på tradera igen så att jag kan tjäna lite mer pengar. Ha det bra och sov gott!

 


Kommentarer
timmy

fan hon maria går i min gamla klass från haga :P

2008-04-03 @ 16:16:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0