Emelies födelsedagsfest

I måndags fyllde Emelie som sagt 20 år. Vid ungefär fem cyklade jag hem till Emelie S för att börja med förberedelserna till Emelies firande. Vi blåste ballonger, serpentiner och Emelie S bakade muffins. Lite senare började Emelies kompisar komma. Vi åt muffinssarna, en jättegod och fin chokladtårta och drack mouserande vin.

image160
Tårtan


Mouserande vinet

Emelie öppnade även min och Emelie S present som hon verkligen sken upp när hon fick. Det var en färdig prepparerad vattenpipa. Senare på kvällen snackade vi, lyssnade på musik och jag lekta papparazzi. Jag var väldigt trött och drog hem vid 11. På tisdagen skippade jag Engelskan och började vid 12 så jag fick en chans att sova ut. För att vara måndag måste jag säga att väldigt många kom och drack..

    
Festfixarna Emelie och Emelie S

             
Everybody.. Eller inte riktigt.

         
Henka, Emelie och Mose

image177
Födelsedagsbarnet 

image178
Vi två föralltid <3

På tisdagen satt jag mest i solen hela dagen. Jag och Malin satt och pluggade i solen i cirka två timmar till biologiprovet vi haft idag. Provet gick bra fast om det bara fanns ett rätt svar på sista MVG-frågan hade jag troligtvis inte rätt på den. Annars kändes provet jävligt lätt faktiskt.

Idag efter skolan träffade jag Timmy och Cricke. Vi satt i solen på Timmys balkong och åt glass. Vid fyra drog vi till stan och träffade Emma och Sandra. Vi drog till Vasaparken och satt där och efter ett tag kom Wille med. Det var som förr i tiden, som om inget ändrats på två år. Fast det har det väl knappt heller. Killarna drog iväg på fotbollsträning sen och kvar blev jag, Emma och Sandra. Vi satt kvar ett tag till men vid halv sju blev det kallt så vi drog hemåt. Jag sprang när jag kom hem. Idag blev det faktiskt lite intervallträning. Det var väldigt jobbigt men det kändes effektivt så jag ska försöka göra det fler gånger nu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0