Stockholm, imorgon

Hej allihoppa! Idag har jag mått bättre, men inte riktigt bra än. Igår på dagen gjorde jag typ inget, på kvällen kom Orlando hem till mig med massa godis och maränger som jag frossade i. Jag hade tänkt att träna och så men det gick ju inte. Jag kände mig jättemaktlös. 

Idag var jag först på biblioteket. Jag letade efter fakta om mytomaner för jag håller på att skriva ett skolarbete om det. Det fanns typ ingenting, jag förstår inte varför, det är ju ändå ganska vanligt. Om ni vet fakta om mytomaner, är mytomaner eller kanske känner eller har känt nån mytoman får ni gärna skriva och berätta. Jag behöver så mycket information jag kan få. Efter biblioteket cyklade jag vidare till Orlando. Vägen dit var ganska ful för det har regnat så mycket så löven har blivit till gegga.  När det är så brunt och fult längtar jag till snön.

Imorgon ska jag, mamma och pappa åka till Stockholm. Vi ska vara där till på fredag och sova hos mammas faster K och hennes man G. Det ska bli kul, jag gillar att vara där. Jag ska mest gå och kolla i affärer och shoppa men på torsdag tror jag att vi ska se på teater med.

Vi brukar åka till Stockholm på novemberloven och jag kommer ihåg förra året var det så jävla dåligt väder. Det hade snöat och det var skithalt på vägarna så vi kunde inte åka bil dit för vi hade inga vinterdäck, och det gick inte att få tag på det heller. Tillslut bokade vi platser på en buss. Tyvärr var det massa andra som åkte på vägarna med sommardäck så det var massa människor som åkte av vägarna och blev tvugna att lämna bilarna och det bildades värsta köerna. Resan till Stockholm som egentligen brukar ta cirka 2 timmar blev en 8 timmarsresa. Inga på bussen var ju förberedda så de flesta var jättehungriga och endel hade ju bråttom till grejer. I alla fall sen kunde vi inte ta oss ut till det stället där våra släktingar bor för bussarna gick inte dit så vi blev tvungna att ringa mammas och pappas kompisar (som bor mer centralt) för att sova där. Det var en lång och jobbig resa. Tur att det inte är sånt väder nu! 

Jag och Orlando håller på att snacka på engelska på msn, and I don´t know why. Hehe.
Men ha det så kul, god natt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0