Om detta må ni berätta

Japp jag snor den berömda meningen.

 Äntligen lov! Igår var jag så trött efter allt matteplugg så jag gick och lade mig vid nio för att varva ner. Idag hade jag ju matte B prov. Det gick ganska bra fast det var en fråga som var sktisvår, den gick det inte bra på. Men annars svarade jag på allt, fast det är ju garanterat fel på vissa ändå. Jaja vi får se sen efter lovet när jag får tillbaks provet. 

På historian såg vi förresten en skitbra, sorglig, verklighetsbaserad film. Den heter Shooting dogs och handlar om folkmordet i Rwanda som ägde rum under 1990 talet. Närmare 1 miljon människor mördades och händelsen påminner lite om andra världskriget. Jag fattar inte att folk inte bara kan hålla sams. Vi bor ändå på den här planeten tillsamans. Vi borde dela med oss mer av kunskap, resurser och pengar och vara lite försiktigare med miljöförstöringen.

Jag hatar mord och orättvisor!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0