Hemma igen

Hej nu är jag hemma från bokmässan. just nu har jag en tvåtimmars lång håltimme, som vanligt.

bokmässan var kul men stressig och packat med folk som vanligt. På fredagen började jag och min syster lite lugnt med en inträdesbiljett. Vi kollade på böcker, köpte böcker och satt på vårat favorit ställe, kockhörnan. Där är det olika kockar som lagar mat och sen får publiken smaka en liten, liten tallrik med det de lagat. Alla blir som galna och kastar sig fram för att få en smakbit. Värst var det när Paolo Roberto lagade, då sprang alla fram redan innan de sagt varsågoda att ta. Japp jag är faktiskt som dem ibland när det gäller något smarrigt. :) Vem vill inte smaka nylagad kockmat gratis?

På lördagen däremot var det fullt upp hela dagen. Då köpte vi Seminariekort som betyder att man får vara med på olika seminarier där författare pratar om deras böcker eller livet. Jag var bland annat och lyssnade på 
Denise Rudberg som pratade om hennes kommande bok. Hon berättade att hon för tillfället hade skrivkramp så boken hade inte hunnit bli klar. 
Karin Alvtegen som berättade om hennes nya deckare Skugga, som lät väldigt spännande,
Unni Drougge som berättade om hennes nya självbiografiskabok som heter Boven i mitt drama kallas kärlek. Den handlar om hennes ex man som brukade slå henne. Den låter väldigt intressant och sorglig. Hon var jättebra på att prata och det var nog det här seminariet som jag tyckte var bäst.

Jag och min syster såg egentligen nio seminarier tillsammans men jag orkar inte berätta om några fler. 
 
På söndagen var vår "vilo dag" Mamma var den enda som var på bokmässan då och vi andra var på stan och shoppade. jag hittade bland annat en ny snygg jacka på H&M, kofta och t-shirt.

Helgen var kul och händelserik med mycket god mat tillexempel grekisk, indisk, japanskt och ja.. Indiskt igen, och jag köpte många förhoppningsvis bra böcker.
  
igår vid tio-tiden kom jag hem med tregånger så mycket packing som på dit vägen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0