Stockholmsresan

Borta bra, men hemma bäst. Ja det är nog så jag känner ändå. Idag kom vi hem från Stockholm. Vi hade det bra där. Vi gick mest runt, åt och ja shoppade förstås väldigt mycket. I onsdags när vi kom till Stockholm gick vi nästan direkt och åt. Jag åt pasta med "smörstekta tomater" och dom var väldigt smörstekta. Maten låg i ett tjockt smörlager (som om de blivit kokta i det, men glömt hälla bort "vattnet"), men det var väldigt gott. Till efterrätt blev det god chokladglass. Efter maten skildes vi åt och jag gick och kollade i affärer och shoppade lite. På kvällen åkte vi ut till våra släktingar och åt mat och pratade med dem och sen var det sovdags. 

På torsdagen gick jag först i gammla stan och mot drottninggatatan och shoppade lite till. Till lunch träffades vi för indisk, god mat. Efter maten splittrades vi igen och jag shoppade ännu mer. På kvällen såg vi på en teater, en komedi. Den var rolig. Mamma och pappa kände den ena tjejen som spelade så det var lite därför vi gick och såg den men det var värt det. : ) 

Jag gillar Stockholm för det är ju jättekul med alla olika affärer som finns. Vi har ju inte äns hälften så mycket affärer här i Norrköping. Men jag tror inte att jag skulle vilja bo där, det är ju så smutsigt och för mycket folk enligt mig. Jag gillar tillexempel inte när det är så mycket bilar och bilköer. Och så hör och ser man ju ambulanser och polisbilar överallt, känns det som. Det var ju förresten ett rån i Gustavsberg, inte långt ifrån där vi bodde samma dag som vi var där. På morgonen så hörde vi en helikopter flyga över husen och på kvällen hörde vi ju att det vart ett rån. Nej Stockholm känns lite för stort för mig än så länge. Vad tycker ni? 

Jag ska skriva dagens citat snart och en berättelse om det, men ha det så bra så länge! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0