Min konstiga dröm

Idag hände det en jävla konstig grej, enligt mig. Inatt drömde jag om ormar som var i en sjö eller i havet. Jag och några släktingar badade i vattnet från en brygga eller från ett båthus, (minnena är lite suddiga). Jag kommer ihåg att min moster dök efter en orm och fångade den i handen på nått sätt och drog med den upp på bryggan. Hon var som en fisk i vattnet. Vi andra badade normalt och jag var rädd för ormarna men vattnet var ganska svart så det var svårt att se vart de var. I alla fall ormen var på bryggan och sen tror jag att hon släppte tillbaks den till vattnet igen. Jag drömde om femhundralappar med men jag vet inte riktigt hur.. Aja till det konstigaste, i dag i skolan på samhällen såg vi på en film som handlade om globaliseringen. Det var ett repotage från Indien där de pratade om fabrikernas utsläpp. De filmade en sjö och i sjön låg det en död orm som de filmade ganska noga. Häftigt va? Det var precis det jag drömt om bara några timmar innan. Och jag brukar aldrig annars drömma om ormar så därför är det extra häftigt.

Femhundralapparna drömde jag nog om för att jag köpt ett par stövlar som jag nästan är säker på att jag ska lämna tillbaka för att de inte känns som mig. Men jag kommer inte bli rik för det för jag ska ändå köpa ett par andra skor istället. Igår kväll funderade jag i alla fall på om jag skulle behålla skorna eller inte. Men det andra i drömmen är oförklarligt. Vad tror ni det betyder?

Idag har jag annars bara tagit det lugnt, jag är verkligen lat just nu. Ajust det min cykel har fått punktering igen så jag har gått endel idag. Ah jag hatar punktering! Nu ska jag försöka plugga, eller kanske läsa lite. God Natt!  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0