Crazy

Jag har inte orkat skriva på ett tag nu för jag har inte mått så bra. Det har hänt endel tråkiga saker, men nu känns det lite bättre.

Det har i alla fall hänt endel roliga och underliga grejer den här veckan.

I måndags var jag på möte för frankrikeresan! Jag ska åka på ett utbyte till Frankrike med skolan för andra året i rad. Varje år får tvåorna som läser steg 4 i franska chansen att åka till Rennes i Frankrike. Det är cirka tio-tolv elever som deltar i utbytet. Som tur är (för mig) så brukar inte äns tio elever vilja åka från tvåan så förra året lottade vi och jag fick åka med som extra person från ettan. Det betyder att jag egentligen inte skulle få åka med det här året men inte äns tio elever från tvåan ville åka det här året heller så därför fick jag följa med igen, och så några ettor. Det ska i alla fall bli jättekul. Det var spännande och intressant förra gången vi åkte. Det var roligt att lära sig lite om hur det är att bo i Frankrike och nu får jag chansen att lära mig ännu mer! Det enda som känns lite jobbigt är att vi ska åka till precis samma ställe och skola så jag kommer troligtvis träffa några av de från Frankrike som var med förra året. Det känns lite jobbigt för jag har inte snackat med han jag bytte med på ett år snart. Hehe jaja det löser sig, dessutom är det han som får skämmas mest för jag skrev det sista mailet :P 

I fredags var jag med Sandra och Emma, två av mina bästa kompisar. Vi spelade kort, gick promenad och sen skulle Emma visa en kille i skolkatalogen. Vi bläddrade förbi några sidor och Sandra pekade på en kille och sa att han var hennes farbror. Hon berättade väldigt lite om han och jag kollade och förstod att jag med var släkt med han! (Jag har hört farfar säga nått om han.) Vilken chok vi fick, alla tre. Med hjälp av mamma och pappa kom vi fram till att jag var syssling med Sandras pappa och att Sandra alltså är mitt sysslingbarn! Jag vet att det inte är så nära släkt men tänk er själva att ni har en nära kompis som ni efter några år för reda på (av en slump) att ni är släkt med! Hehe det tog ett tag att fatta det.

 
Sandra (mitt syssling barn), Emma och Jag.
Bilderna är snart två år gamla! Fan va tiden går.


I lördags var jag med Emma igen. Vi gick på loppis och vid ett bord hittade vi en ful/häftig/sur träindian. Efter många sugande blickar fick vi han/hon av ägaren! Det blev lite svårt för oss att bestämma könet (det ser helt klart ut som en kille, men han/hon har bröst). Däremot kom jag på namnet Pongo efter någon sekund. 

 
                                

Kan ni se skräcken i mina ögon?     Jag, Pongo och Emma

Ha en trevlig kväll!


Kommentarer
Emma

Hahaha! Åååh vad nostalgisk jag är nu! Pongo finns kvar här hemma, han vaktar trappan till vardagsrummet. Han får följa med till min lägenhet nu på måndag. Kommer fortfarande ihåg våra dåliga skämt när vi cyklade hem: Håll i dig nu pongo! Haha men du har ju inga armar! Nämen, trampade vi dig på tårna nu? Men du har ju inga tåår! Jaja, torka tårarna nu, men du har ju inga händer, måååhaha! Jaja kul hade vi!

2011-10-29 @ 20:40:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0