Guldkompassen

Hej! Det blev ingen fest igår så jag, Emma, en annan Natalie, Henke, Rasmus och Martin gick på bio. Vi såg på filmen Guldkompassen. Jag tycker inte den var särskilt bra, men jag brukar inte gilla sånna fantasyfilmer. Fast jag gillar Sagan om ringen filmerna. Men dem känns också lite mer välplanerade än den vi såg igår. I Guldkompassen hade de ändrat ord som astronaut till atronaut och såna liknande grejer vilket kändes helt meningslöst. Jag menar om man inte kommer på bättre namn, varför då ändra över huvudtaget? Haha det gjorde i alla fall att jag och Emma satt och störde oss på det.

Idag har jag bara tagit det lugnt. Jag följde med mamma och pappa på promenad idag med men den här gången åkte vi iväg cirka fem minuter till en skog och vatten. Det var fint, jag brukade vara där med dagis ibland när jag var liten. Fast jag har ju vart där senare med såklart. Jag såg nyss på Breakfast at Tiffany´s med. Den var bra, jag fick sån "feel good" känsla av den, även fast den har sorgliga delar. Nu ska jag plugga lite. Jag har två prov och läxor nästa vecka. Sov gott!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0