Chamonix/Julkul

Hej! Oj, det känns som om det var jättelänge sen jag skrev. Men jag har haft fullt upp hela veckan. I början av veckan tränade jag på matteprov och historiaprov och nu i slutet har jag varit mitt bland all julstress. Proven gick bra, tror jag i alla fall. Jag fixade det med franskan med. Jag bytte den kursen mot elevdemokrati och idrott och hälsa B. Läraren sa att det var okej för henne om jag följde med till Frankrike ändå men jag tror verkligen inte att det kommer vara okej för skolan tyvärr. Men vet ni vad??? Igår bokade jag, mamma och pappa en resa till Chamonix! Det är en skidort i Franska alperna för er som inte vet. Jag var där förrförra året med och det är det finaste stället jag åkt skidor på. Men det var jävligt fint väder när vi var där förra gången så det har säkert med det att göra också. Men det ska i alla fall bli skitkul att åka dit. Jag älskar att åka skidor så jag kan knappt vänta! 

               
   
Alla bilderna är från Chamonix för två år sedan, kolla va fint väder vi hade!

Även fast jag vart bland all julstress har jag som tur är inte blivit särskilt stressad själv, men jag gillar ändå julstämningen. Dessutom har mina syskon Moa och Jonis kommit hem nu med. Det har hänt ganska mycket. I torsdags och fredags handlade jag alla julklappar och så har vi julbakat lite med. Fast ikväll ska vi julbaka ännu mer. Åh det är så kul med jul! :)

I fredags var jag och fikade/förfestade med Emelie och hennes kompisar. Det var jättekul, vi var på ett fik och de drack för att de skulle till krogen sen men jag kunde ju inte följa med. Igår på dan var Raju, Mirri och Petra här och senare kom även Björn och hans son. Det var också kul. Vi åt, pratade och kollade på gamla kort, men det är så sorgligt att de ska åka iväg till Australien igen. Eftersom att de ska flytta tillbaks vet jag ju inte när jag ska få se dem igen. Men troligtvis är det efter att jag tagit studenten och åker och hälsar på men det är ju över ett och ett halvt år tills dess. På kvällen sen var jag med Emma. Vi satt på en pizzeria och pratade. Det var helt tomt ute igår. Jag undrar vad alla gör egentligen? Men dem är säkert hemma och bakar och så.

Nu ska jag träffa Mello snart och gå på stan. Vi ska mest gå dit för att komma ut och så kanske jag hittar några julklappar till mig själv där med.. Ha det så bra och God jul!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0