C'est la vie

Idag har jag bestämt mig för ännu en grej. Jag ska sluta franskan. Jag orkar inte gå på dem lektionerna längre. De är de ändå lektionerna som jag verkligen inte gillar att gå på och de är de ändå lektionerna där jag känner mig helt korkad på. Det är verkligen så tråkigt att gå dit. Jag fattar lixom inte äns svensk grammatik och hur ska jag då kunna lära mig fransk? Men visst bara för att man känner att det inte går så bra ska man självklart inte ge upp. Men om man verkligen inte gillar ett ämne tycker inte jag att man ska fortsätta. Det jag förlorar i och med att jag slutar är eventuellt 0,5 i meritpoäng och en nästan gratis resa till Frankrike. Men meritpoänget jämnar det nästan ut sig med eftersom att jag troligtvis ändå kommer få bättre betyg i en annan kurs i stället. Resan till Frankrike är ju det som hållt mig kvar men jag känner att det inte är värt att läsa franska bara för den resan. Jag var ju på den resan förra året så jag har ju lixom redan upplevt hur det är att bo hos en främmande familj i en vecka. Dessutom vill jag hellre resa till Frankrike själv eller med vänner och lära mig språket där. Det tror jag är roligast och bäst. Som ni märker har jag funderat på det här ett tag och vägt alla för- och nackdelar.

Jag har i alla fall en lååång sovmorgon imorgon på grund av att jag inte kommer gå till franskan och sen har vi ingen engelska så jag börjar inte förräns efter lunch. Förresten har jag vart ganska duktig idag. Jag hade bara en lektion i skolan (på grund av inställda lektioner) men jag satt ändå i skolan och pluggade till matteprovet i cirka två timmar. Och efter det var jag på LS-möte, det kändes som om vi gjorde en del framsteg där med. Och när jag hade håltimma så var jag faktiskt i gymmet och tränade. Vilken dag va?

Fan nu håller jag på att kolla på massa bilder från Frankrike så nu börjar jag ångra mig lite.. Men hur rolig resan en skulle bli så är det väl ändå viktigast att jag mår bra nu?

image51

Kan NI motstå det här?
Jag tror jag måste det i alla fall..


Kommentarer
DianaKines

Det är ett mkt bra val tkr jag !!
jag hatade franska ända in till märgen, men fick stå ut .. men nu är jag kvitt ! så glad ^^,

godnatt!

2007-12-17 @ 22:47:31
URL: http://Dianakines.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0