Halv 8 hos mig

Precis som i programmet ska jag, Linnea, Andreas och Alexander ansvara för varsin middag. Igår startade vi alltså hemma hos mig. Vi har bestämt en budget på 500 kroner inklusive all mat och dryck. Jag lagade trerätters och hade ett vin till varje rätt. Till förrätt bjöd jag på bruschetta på rostat levainbröd med buffelmozarella och tomater. 
 
 
Till huvudrätt blev det lax med fetaosttäcke, färsk tagliatelle och basilikasås. Här klantade jag tyvärr till det lite så pastan blev klar tidigare än laxen (och hann bli lite kall) men det blev gott ändå. 
 
 
Till efterrätt gjorde jag Tiramisu. Tyvärr har jag ingen bild för då var det earth hour så vi hade det nersläckt och min kamera är ju inte den bästa. Allt som allt blev kvällen lyckad. Jag sprang mest runt och fixade så jag hann inte direkt sitta ner och njuta så mycket men det var kul ändå! Det är nog första gången jag faktiskt gjort en trerättersmiddag. Nu ser jag verkligen fram emot att vara gäst hos de andra och se vad de kommer på för spännande menyer! 
 
 


Kommentarer
Emelie

Gud vad mysigt! Och vad duktiga du är, det såg jättesmarrigt ut!
Jag och ett par tjejer från klassen har faktiskt pratat om att ha halv åtta hos mig också efter att vi lagade middag ihop sist. Just nu är det dock mycket i skolan så det får nog vänta men det hade varit så himla roligt. :)

Svar: Ja men roligast ska det bli att gå på deras middagar nu! :D Kan du ses torsdag eller fredag förresten eller har du för mycket plugg?
Natalie

2013-03-25 @ 07:07:56
URL: http://emelieortegren.blogg.se
Fani

åh vad mysigt :) och vad gott allting lät gumman, duktig du är! nu känner jag att jag är sugen på det där förslaget jag hade med att laga mat hemma på torsdag, haha ;)
puss <3

2013-03-25 @ 14:01:08
URL: http://glikia.blogg.se
moa

ser sjukt gott ut. jag gillar att du höll dig till italienskt tema. lax är så gott alltså, äter det i princip varje dag.

Svar: Ja, man kan hitta det ganska billigt i Norge med :)
Natalie

2013-03-25 @ 15:22:07
Marita

Välkommen till halv åtta hos mig. Du får vara kocken!

2013-03-26 @ 10:56:50
Emma

Vilken rolig idè! Och maten såg riktigt god ut. Duktiga du!

2013-03-26 @ 13:19:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0