Vegan week(days)!

Jag har bestämt mig för att göra en "vegan-week(days)" nästa vecka. Måndag-fredag ska jag bara äta veganmat. Jag gör det för att jag älskar vegetarisk mat och känner att jag behöver lite ny inspiration när det kommer till olika rätter. Jag vill också se hur pass svårt det är att leva som vegan och om jag känner någon skillnad i kroppen eller humöret. Jag ska försöka äta mycket hälsosam, raw food och undivka att fastna i pasta/tomatsåsträsket.
 
Eftersom jag har förberett för det här så har jag redan ätit upp fil och mjölkprodukter så idag tjuvstartade jag med en veganfrukost. Det blev rawgurt med mixad avokado/banan, hallonsås och nötter som topping. Det blev väldigt gott och mättande!  
 
 
 
 


Kommentarer
Emma

Mmm gott! och spännande :)

2013-10-16 @ 06:55:21
Marita

Veganmat? Jag tror att kroppen behöver de andra näringsämnena också..

Svar: Man får i sig de flesta näringsämnen med en varierad vegansk kost. Det största problemet kan vara vitamin B12 men på en vecka lär jag knappast lida av någon näringsbrist. :)
Natalie

2013-10-16 @ 09:58:21
Pauline Emilia

Ser gott ut! :)

Svar: Ja det är det! :)
Natalie

2013-10-17 @ 09:27:36
URL: http://paulineemilia.se
moa

Hej Sis!
kul idé. Så kort tid kanske inte är tillräckligt för att märka någon skillnad. Men det finns faktiskt många som har blivit av med diverse problem gonom att äta vegan. Jag försöker komma på godaste vegen rätten. Det finns en sås med riven morot, röda linser och soya grädde. Plus någon krydda jag har glömt, vitlök lite lök, självklart. Det är en pastasås!det låter inte så gott men om man gör det på rätt sätt blir det mer än summan av delarna.
kram

Svar: Jag gjorde en moussaka med typ dom ingredienserna - sojagrädden i söndags. Den blev jättegod! Annars låter såsen lite lik linssoppa men tack för tipset! Hur länge var du vegan nu igen?
Natalie

2013-10-17 @ 11:06:51
moa

Moussaka gjorde jag och mamma också, men met kyklingfärs. Jag var aldrig riktigt vegan. Jag gillar mjölk för mycket, och grädde och creme fraiche. Idag åker jag och Jan till Bali. Jippi!(Ungefär samtidigt som när vi var där för 4 år sedan.)

Svar: Fan vad kul!! Hur länge stannar ni? Nu är jag avundsjuk!
Natalie

2013-10-28 @ 10:34:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0