Patientfall, kostsamtal och konferens!

Det är mycket som händer i skolan nu. Idag har jag skrivit ett individuellt patientfall med nutritionsåtgärder som jag sen ska presentera som en muntlig tenta. I morse blev vi mailade varsin diagnos och sen fick vi hitta på ett helt eget patientfall kring diagnosen. Jag fick rubriken "Äldre med trycksår" och hittade därför på en historia om en äldre dam med trycksår. På måndag ska jag presentera mitt patientfall för lärarna och en klasskompis. Det ska bli kul att disskutera kring det och höra vad de andra har för åsikter. 
 
I morgon har jag mitt första klientsamtal. När jag ringde upp klienten så framgick det ganska snabbt att det var en utbytesstudent så därför ska jag dessutom ha det på engelska. Det blir lite av en utmaning eftersom vi inte har några föreläsningar på engelska och bara lite kurslitteratur. Men jag ser det som bra träning för vid lunch åker jag till Italien för att gå på dietistkonferensen EFAD/DIETS. Det ska bli så kul att få ta del av allt nytt som händer i dietistvärlden. Bara några timmar kvar! 
 
 


Kommentarer
Emma

Men åh det hade jag missat!!! Hoppas att du får det kul! <3

Svar: Ja, så roligt!! Tack! :)
Natalie

2013-11-06 @ 22:31:51
Marita

Ha det bra gumman! Så får vi höras efter Italienresan!
Kram!

Svar: Tack mamma! :)
Natalie

2013-11-07 @ 09:22:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0