Utvärdering: veganvecka!

Veganveckan har gått riktigt bra! Det har varit kul att testa nya maträtter och behöva tänka ut olika lösningar vid måltider för att vegananpassa dom. Energimässigt har jag inte känt någon skillnad men det beror nog mycket på att det bara har gått fem dagar och jag vanligtvis äter väldigt mycket frukt och grönsaker och få animaliska produkter. Det har alltså inte varit en så stor omställning för mig så det kanske är möjligt att någon med mer annorlunda matvanor skulle känna skillnad. 
 
Jag har heller inte hunnit sakna några särskilda produkter eller maträtter. Men jag ser däremot fram emot att kunna äta kesella, fil och fisk igen. Något annat känner jag mig inte så sugen på. Veganmat är riktigt gott så jag tror att jag definitivt kommer börja äta ännu mer veganmåltider efter de här dagarna. 
 
Jag har också haft tur eftersom jag har så förstående och insatta kompisar omkring mig. I onsdags så föreslog till exempel Alexander att vi skulle baka äppelpaj och när jag berättade om min veganvecka så sa han direkt att vi kunde göra en veganpaj. Igår hade vi också tacoskväll med tjejerna och eftersom jag och Linnéa jobbade fixade Matilda och Emma både vegantacos och efterrätt i form av en annanaspaj. En perfekt avslutning på veckan!
 
En bild på onsdagens middag: hummusbiffar i grönkålswrapping med strimlade morötter/rödbetor och ingefära. 
 
Nu ska jag plugga, sen blir det inspirationsdag på IKSU med buddypump och vid fyra ska jag jobba på universitetets årshögtid. Jag har en härlig lördag framför mig!  
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0