Tom kha-soppa

Idag har jag gjort både mandelmjölk och en raw food soppa. Inte konstigt att jag undrar vart tiden tar vägen.
 
 
Soppbasen består av mixade mandlar, kokos, röd currypasta, vatten, tamari och citron. Det hällde jag sen över morotsstrimlor, champinjoner och tomater. I det ursprungliga receptet skulle man använda 200 gram mandlar och 6 dl kokosflakes som man skulle sila bort efter att ha gjort en mandel/kokosmjölk. Jag valde istället att använda en mindre mängd mandlar och cirka 1 dl kokos och behöll det i soppan. Det gav det otrevliga utseendet på soppan men gjorde den samtidigt lite crunchy och gav den ett större energiinehåll vilket jag behöver. Soppan blev jättegod så den ska jag verkligen göra igen. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0