Det blir ALLTID som man tänkt sig

För andra gången har jag börjat läsa boken Det blir alltid som man tänkt sig. Jag har lånat den av Emma (i ungefär ett år) och tänkte nu att jag skulle försöka hinna läsa ut den till imorgon, det ser mörkt ut hjärtat. 
 
Boken handlar om att man faktiskt visst kan ta sig dit man vill. Jag har alltid trott på det själv men när man läser en bok om ämnet så blir man lite mer medveten om sina tankar. Idag var jag och sprang i skogen vid Abborreberg. I slutet kom jag ut på grusvägen och tänkte "Jag springer fort fram till cykeln så jag verkligen blir trött". Medan jag sprang tänkte jag även att jag faktiskt rent fysiskt klarar av att springa fort en längre sträcka, det är bara mitt psyke som brukar ge upp. I slutet av vägen blev det lite uppförsbacke och jag tänkte "Nu kanske jag borde sakta ner, min puls slår ju faktiskt väldigt snabbt och det är faktiskt uppförsbacke". Men så tänkte jag på hjärnans kraft och bestämde mig för att inte alls sakta ner farten, istället började jag springa fortare. 
 
Det hela slutade med att jag var svettigare, tröttare och gladare än vanligt. Med lite enkelt motivationssnack med mig själv lyckades jag springa snabbare på slutet, precis som jag bestämt. Hjärnan är jävligt häftig! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0