Cairns

Nu ar jag i Cairns, den sista staden under min resa langs med kusten. Jag borjar redan bli ledsen over att jag ska aka hem. Det ar sa fantastiskt roligt att resa sjalv. Ena dagen kan jag stota pa nagon som jag gar en promenad och tar en drink med, andra dagen traffar jag en annan och aker jet skiing (googla) och tredje dagen sitter jag pa mitt hostel med en grupp manniskor och sjunger med till en som spelar gitarr. Visst finns det for- och nackdelar med att hela tiden resa vidare och traffa nya manniskor men jag kanner mig aldrig ensam. Alltid traffar man nagon att hanga med.

Till Cairns kom jag for dykningens skull. Cairns ar porten till det stora barriarrevet! Jag har precis bokat en av de dyraste dykturerna. Om jag ska dyka sa ska jag fan gora det ordentligt! Pa tisdag borjar jag min kurs till att bli en certifierad dykare. Forst ska jag spendera tva dagar i en pool dar jag ska lara mig grunderna. Sen ska jag med en stor bat till de yttre reven (de basta) dar jag ska dyka 9 ganger sammanalgt. Bland annat ett nattdyk! Jag langtar sa! Nu de narmsta dagarna ska jag bara koncentrera mig pa att ata nyttigt och vila upp mig sa att jag inte ska bli sjuk och inte kunna dyka.

I love this! fattar inte hur jag ska kunna aka hem igen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0