Stressande måndag

I morse var en av de jobbigaste mornarna hittils. Norskarna tycker nämligen att det är smart att döpa vägar till samma saker så jag åkte helt omedvetet till Micheletsvei i helt fel del av Oslo, eller utanför. Jag blev tvungen att ringa Henka och så fick han försöka beskriva hur jag skulle ta mig till den rätta vägen samtidigt som trafiken bullrade omkring mig. Det blev sammanlagt cirka fem buss och trikk byten men jag blev "bara" 1 och en halvtimme sen. Pinsamt men det hade tydligen hänt förut.

Efter jobbet fortsatte jag att söka lite andra jobb och fixade käk och sånt som vanligt. Emelie kom förresten igår! Det är kul med lite omväxling och fler människor att prata med. 

Nu har Henka dragit på första arbetsnatten på hans nya jobb. Spännande! Jag hoppas verkligen han kommer trivas. Samtidigt som det säkert kommer kännas lite tomt när jag ska sova så känns det nu skönt att jag kommer kunna lägga mig tidigt. Det brukar nämligen alltid vara svårare att göra det när Henka sitter uppe längre. Dessutom så kommer han hem lagom tills jag ska gå upp så vi kan äta frukost tillsammans!

Nu ska jag sova snart. Kramar!


Kommentarer
Fani

haha ja, de flesta greker är ju väldigt korta du vet. du anar inte hur många skämt jag får höra om min längd när jag är där, haha xD känner mej som värsta jätten fan xD

tack gumman! ja de hade vi verkligen, längtar redan tillbaka massor alltså.

haha va söt du är. jo de skulle nog kunna funka men jag måste nog prata med emelie om de först. annars funderar vi på att ta in på ett billigt hotell eller vandrarhem men de kanske jag sa? men ja, jag kan ju säkert komma tillbaka sen igen o bo hos er då ja, vore mysigt! speciellt om gunay kan följa med också, vore ju perfekt :D

jag har inte lagt ner msn? :O haha. men vi hörs där i veckan så bestämmer vi helg och så då :D hihi. pusspuss!love you<3

2010-06-01 @ 22:20:49
URL: http://glikia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0