Nyheter från jobbet

Nu tänkte jag berätta vad som hänt på jobbet. I fredags när jag skulle sluta träffade jag som vanligt Jonna som skulle ta över mitt pass. Jag frågade henne om hon skulle jobba i helgen och hon sa att nej det tänkte hon inte. Innan jag gick så gick hon för att fråga chefen om hon skulle det. Grejen är att det egentligen var hennes arbetspass i helgen men hon hade tagit ett pass helgen innan så hon hade redan jobbat två helger i rad och ville såklart ha ledigt. Chefen tyckte att hon inte kunde neka sitt pass eftersom hon stod "uppskriven" på det och han inte har någon ersättare. Båda blev sura och precis innan jag drog så stängde chefen gallret för cafét så det blev stängt och sade att han skulle prata med Jonna.

Idag när jag jobbade frågade chefen om jag kunde jobba några timmar extra och så frågade jag om inte Jonna skulle jobba något men då berättade han att hon fått sparken! Han sa att han inte vill ha någon han inte kan lita på och att man måste ta sina pass man står uppskriven på (om man nu inte har bytt pass). Så imorgon ska en ny tjej börja jobba på cafét! Jag kommer alltså vara den tjejen som jobbat där längst och den som ska veta saker hon frågar. Hjälp!

jag tycker det var synd att Jonna fick sluta. Hon var schysst! Hoppas den nya tjejen också är det.. Hon ska i alla fall vara svensk. Alltid en början! Vi kommer förstå varandra språkmässigt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0