Funderingar

Jag har ingen måndagsångest längre. Den försvann nog med mitt gamla schema. Nu har jag bara två lektioner på måndagar och den första är Yoga och meditation. Jag tror faktiskt att jag får mer energi av att yoga på morgonen, eller så vaknar jag bara lättare. Efter yogan hade jag håltimme, så jag cyklade hem och åt frukost. När jag sedan skulle cykla tillbaks till skolan igen spöregnade det, vilket fick mig att tänka en hel del. Jag tänker alltid mer när det händer något speciellt. Först var det bara negativa tankar om pissvädret men sen kom jag på mig själv med dem så då tog jag ett andetag och tänkte att jag skulle tänka mer positivt. Jag kom då fram till att det faktiskt inte är så jobbigt med regn och att det inte alls är särskilt synd om mig som måste cykla i spöregn till skolan, Jag började till och med fundera på att ta med ombyteskläder till skolan för andra regniga dagar. Som man hade på dagis vet ni. Sen när jag väl var framme på skolan och mina strumpbyxor satt slickade längs med benen tänkte jag att det var bra eftersom dem då inte hade en chans att åka ner. 

Tänk hur man kan ändra tankarna till något positivt istället. Regn är inget stort problem.  

Jag har en klar bild av hur jag vill se ut i höst/vinter. Om en kvart ska jag möta Emma på stan och köpa två billiga, viktiga tillbehör och sedan blir det färgstuga hos mig =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0