Twilight och loppis

Igår kväll gick jag och Emma på bio och såg filmen Twilight. Den var överraskande bra. Jag blev faktiskt helt kär i filmen, men kanske framförallt i Edward. Efter filmen känns romantiken och kärleken helt plötsligt inte riktigt lika död. Visst kunde dem skippat alla slänga-sig-och-klättra-jättefort-i-träd-scener, men trots dem kan jag knappt vänta på fortsättningen. Jag hoppas bara att dem inte gör typ 100 till filmer och förstör allt totalt. Jag vill ha en egen liten Edward nu.  

Efter filmen gick vi hem till mig för att sova. Tyvärr kom vi inte på att Emma kunde sova i någon av de andra fyra, tomma sängarna förrän cirka halv tre så vi har inte fått särskilt mycket sömn inatt. Innan dess låg vi och delade på min lilla säng. Jag antar att det tar ett tag att få in i huvudet att vi nästan alltid har åtminstone en säng ledig här hemma.

Idag har jag och Emma stått på loppis, vilket jag troligtvis aldrig kommer att göra igen. Emma stod med mig till halv 1, därefter kom Timmy och bytte av med henne eftersom hon skulle dansa. Trots att det var lite folk och jag tjänade cirka 100 kronor på hela dagen så hade jag kul. Man träffar ganska skumt folk på loppisar och att jag var med Emma och Timmy förhöjde det hela. När jag och Emma satt kom det tillexempel fram en gubbe som snackade oavbrutet i cirka en kvart med, eller för oss. Jag och Emma satt mest och hummade samtidigt som han gick igenom allt ifrån Mona Sahlin till Hitler. Ibland försökte vi få en syl i vädret med några inlägg i hans monolog men då bytte han bara ämne. En annan gubbe sade (på ett snällt sätt) att jag såg ut som ett skatbo i ansiktet på morgonen. Ja, roligt var det minsann.



Jag och Emma fikade innan bion


Emma köpte varm, god choklad till mig..


..Som jag älskade


Såhär ser loppisen ut. Rekommenderas inte






Men Emma, jag och Timmy livade upp det ändå med snygga brillor.


Kommentarer
Disa

åh, den där filmen vill jag se också som fan!:D

alla säger att den är så bra!:D spännande! Bilden med dig och din choklad är sötast än sötast :D gulloonge!:D hih.. pussa pussa (L)

2008-11-23 @ 19:38:18
URL: http://bizuuu.blogg.se/
Ano

ah Twilight <3

2008-11-23 @ 19:56:24
URL: http://anolicious.blogg.se/
Emma

HAHAH ja du, den där gubben alltså, jag var verkligen tvungen att hålla mig för skratt, komiskt!

2008-11-23 @ 23:02:01
URL: http://emni.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0