Jag ska till Kebnekaise!

Den här veckan har det hänt mycket. Jag har knappt haft tid att vara hemma och laga mat. Det häftigaste som hänt är att Eike bjöd med mig att bestiga Kebnekaise i helgen. Ett sådant erbjudande måste man ju tacka ja till. Igår visste jag att vi hade plats i bilen så jag frågade om Nathalie kunde följa med också. Det gick bra för killarna och hon är jävligt pepp så idag runt 12 åker vi! 
 
Om jag har fattat all min googling rätt så tar det cirka 9 timmar att åka till Nikkaluokta där man måste ställa bilen. Därifrån måste man sedan gå 19 kilometer till fjällstationen i början på berget. Dagen efter är det dags för själva vandringen upp till toppen. Den ska ta 10-14 timmar med mycket uppför. Sen får vi övernatta en till natt vid fjällstationen och dagen efter gå tillbaks de sista 19 kilometerna till bilen. Alltså kommer själva resan ta 4-5 dagar med tre dagars vandring. 
 
Igår var vi och handlade mat och lite annat nödvändigt. Tanken är att vi ska tälta vid fjällstationen (om det inte blir för kallt). Jag ser verkligen fram emot resan! Jag har tidigare snackat med både Emma och pappa om att åka dit och vandra så nu när jag fick chansen kunde jag inte säga nej. Två av killarna känner jag inte så bra men Eike är i alla fall väldigt rolig så resan kommer bli toppen! 
 

Senaste berget jag besteg, Ella rock i Sri Lanka


Kommentarer
Fani

fan vad spännande då :D heja heja!
så jäkla grym bild också, wow! den borde du ha som header här på bloggen tkr jag :)
puss<3 och lycka till och ha det så bra på vandringen!

2012-09-14 @ 14:22:28
URL: http://glikia.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0