Sandkakor

Hej, idag slutade jag tidigt. Det kändes skönt, jag brukar ju inte göra det på måndagar eftersom att jag brukar ha möte, men idag var jag fri. Jag cyklade hem och började baka Sandkakor. Var så sjukt sugen på det. Har inte bakat det på säkert över ett år. Och ja namnet kommer efter hur dem ser ut och konsistensen. Det är i alla fall de godaste småkakorna jag vet.

Nu ska jag ta en till liten kaka och sen sätta igång med att städa mitt rum. Till min förskräckelse såg jag för några nätter sen att jag hade en liten mask på golvet i min garderob. Fatta va äckligt, men kläderna hänger högt så maskarna kan i alla fall inte komma åt dem, tror jag inte..

Förövrigt så ska mamma och pappa ha filmklubb här ikväll så dem ska bjuda på vegetarisk mat och pappa ska göra tiramisu igen. Det här blir en dag i matens tecken.  Ajust det på tal om vegetarian så hade mamma snackat med mormor idag och sagt att jag kunde äta quorn i Sälen men då sa mormor att dem planerat att äta fisk hela veckan, för min skull. Det är sånna ögonblick man verkligen känner sig besvärlig som nästan vegetarian. Och tänk va jobbigt det måste vara för veganer då.. Det skulle jag aldrig palla med. Jag hoppas i alla fall att dem ändrar sig och lagar lite annan mat så att dem får äta annat, annars känns det som om jag förstör deras semester lixom. Aja det löser sig, det var i alla fall väldigt snällt tänkt. Det trodde jag aldrig även fast jag vet att dem är jävligt snälla.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0