Råvarukorgen

Idag har jag verkligen pluggat hela dagen. Först var jag i skolan från halv 9 till 16.00. Vi gjorde vår sista praktiska uppgift/redovisning - råvarukorgen. Jag och Rebecka blev tilldelade högrev. Från 9 till 12 fick vi hitta recept, tillaga köttet, baka bröd och göra en efterrätt. Vi gjorde sjömansbiff, råkostsallad, valnötsbröd och brownie med hasselnötter. Vid 12 kom en lärare och åt maten med oss samt bedömde hela måltiden. Maten blev väldigt lyckad och vi fick bra omdömme. Det var en riktigt rolig uppgift!
 
När jag kom hem från skolan fortsatte jag jobba med den skriftliga inlämningen till uppgiften och sen jag blev klar med den har jag suttit och läst boken. Jag har en hel del plugg nu eftersom jag ska hem och inte räknar med att kunna plugga så mycket. 
 
Direkt efter skolan i morgon ska vi ta bilen ner till Nyköping och sen ska jag ta mig vidare till Norrköping. Moa, Sebbe och Emma ska också komma hem de här dagarna så allt passar väldigt bra. Snart ses vi igen! 


Kommentarer
Isabella

Hej Natalie!

Jag hamnade på din blogg när jag googlade på dietistprogrammet i Umeå. Jag har sökt in där till våren och undrar om ni har mycket muntliga redovisningar på programmet? Jag har verkligen stora problem med att kunna göra just muntliga redovisningar men är jätteintresserad av näringslära, mat och hälsa! Skulle betyda mycket om du ville svara :)

Ha det bra,

Isabella


Svar: Hej! Än så länge har vi bara haft några muntliga redovisningar och då av enklare slag. Dels i grupper och i halvklass. Klassen är så liten och tight så när vi väl har redovisningar så känns det inte så farligt. Vi är cirka 25 personer i klassen och oftast vid redovisningstillfällen brukar vi vara halvklass och därför runt 12 personer. Jag tror du kommer klara det bra. Utbildningen är väldigt rolig!
Natalie

2012-10-30 @ 09:11:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0