Matkultur

Igår hade vi praktisk redovisning på vår Matkultur uppgift. Vi har jobbat två och två och igår fick vi tillsammans laga olika rätter. Ja och Sofia blev tilldelade Asien. Vi valde att göra Vietnamesiska vårrullar, Massaman Thai, röd curry pasta och alldeles för söta sockerbollar med kokos. Det var riktigt kul! Vi fick beställa varorna själva, arbeta ensamna i köken och ansvara för att alla rätterna stod på bordet till klockan 1. Vid 1 var det nämligen dags att provsmaka allas rätter. Jag gick från skolan två timmar senare, proppmätt!
 
Här är lite gråa bilder från min mobil: 
 
 
 
 
 
 
 
Nu börjar kursen närma sig sitt slut. Jag kommer sakna det här otroligt mycket! Det är så roligt att laga och provsmaka massa mat hela dagarna! Det är definitivt det roligaste jag har pluggat! 


Kommentarer
Marita

Vad mycket god mat! jag blir riktigt sugen. Nu måste du praktisera dina kunskaper när du kommer hem!Kram!

2012-10-21 @ 19:19:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0