Kulturnatta

Igår var det Kulturnatta här i Umeå. Hemma i Norrköping heter det Kulturnatten, det är verkligen typiskt norrlänningar att förkorta alla ord. Jag, Nathalie och Sanne var nere på stan. Vi såg en kort föreläsning om mat som medicin. Det var ganska intressant men det mesta visste jag redan. Efter föreläsningen gick vi på stan och köpte falafel/rullpizza, det är skönt att vi inte har sån nyttighetshysteri hela tiden.


På kvällen var jag på middag hos Annika och Hans. Tyvärr hade dom glömt fråga kusinerna om dom hade tid att äta med oss så dom var inte hemma men Martin var där. Det var väldigt god mat och trevligt att träffa dom igen. Efter maten kom Tobias också hem. Vi satt och pratade till 23 och sen gick bussarna väldigt sällan så jag fick låna en cykel.

Nu ska jag börja plugga lite och senare ska jag spela brännboll. Det ska vara en stor brännbollstävling här nästa helg och vi har ett lag. Nu är det bara att lära sig att pricka bollen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0