Föreläsning om anorexi

Idag efter skolan var jag och fikade med Sanne och Linnea. På eftermiddagen gick vi på en föreläsning av en tjej som haft anorexi. Det var väldigt intressant och tjejen var duktig. Hon gick bara i tvåan på gymnasiet så det var väldigt modigt av henne att komma till universitetet och föreläsa, speciellt så kort tid efter sin sjukdom. Hon pratade framförallt väldigt mycket om ångesten hon kände till mat.

Det är intressant det där hur alla människor kan ha så olika förhållanden till mat. Något som borde vara så enkelt blir för många någonting svårt. Det är svårt att hitta gränsen för vad som är en rimlig mängd mat, att inte äta för onyttigt men samtidigt inte gå till överdrift och äta för nyttigt. För mig är det viktigaste att maten är god och att den ger mig all den energi och näring kroppen behöver. Jag älskar att äta saker jag vet att min kropp vill ha men jag njuter även av att äta lite onyttigare saker min hjärna vill ha.

Nu sitter jag och äter sallad, både för att det är gott och nyttigt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0