Brännbollsyran!

Igår efter tentan (som gick helt okej) startade Brännbollsyran här i Umeå. Det är VM i brännboll och vem som helst får anmäla lag. Vi tävlade med ett klasslag och hette Lag Natalie! Tradition är också att man ska klä ut sig. Vi var utklädda till bönder och såg otroligt snygga ut! Vi fick spela tre matcher och vann en. Men det är vi definitivt nöjda med med tanke på att hälften av alla våra spelare (inklusive mig) knappt kan slå iväg bollen. Det var en riktigt rolig eftermiddag!

Lite senare på kvällen under brännbollsyran samlas alla här i Ålidhem och festar. Alla var ute på gatorna och jag fick världens festivalstämning. I natt ska tydligen gatufesten vara ännu större. Brännbollsyran är kanske Umeås festligaste tillfälle. Jag ser fram emot ikväll!




Nils, Anna, Jytte, jag, Matilda, Sanne, Maja, Nathalie, Emmelie och Simon.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0