Surdegsförsök nummer två

När jag kom hem från drinkkvällen igår blandade jag ihop en ny surdeg som fick jäsa över natten. (Det måste förresten vara höjden av nörderi att blanda ihop en surdeg lite småfull klockan 1 på natten). Idag provade jag baka brödet och det blev ganska likt det förra fast runt. Jag provade göra ett väldigt enkelt kastrullbröd från bloggen paindemartin. Jämfört med förra gången hade jag i lite mer surdeg från början så brödet smakade lite mer. Det blev gott men fortfarande ganska kompakt.




Nästa gång ska jag prova göra ett lavain bröd men det blir förmodligen inte förrän hemma i Norrköping.


Kommentarer
Emma

Hahaha höjden av nörderi! Vad gott det såg ut :)

2012-06-04 @ 09:14:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0