Raw bananglass

Idag hade vi massa mogna (lite bruna) bananer som skulle slängas på jobbet. Vi personal får ta hem en del mat som ändå ska kastas så jag som hatar att slänga mat plockade på mig en sådär tio stycken. Lite för många för att hinna äta upp så jag bestämde mig för att laga någonting gott av dom istället. De senaste dagarna har jag börjat läsa mycket om raw food (igen) så jag bestämde mig för att göra glass av dom. 
 
Jag hackade fem bananer, frös in dom cirka fyra timmar och la ungefär hälften i en mixer, hade på lite vatten, mixade och så var det klart. Jag blandade i lite körsbär och hackade lite nötter som jag strödde på. Superenkelt, gott och nyttigt allternativ till glass. Det viktigaste är bara att det är mogna bananer, annars blir det inte alls lika sött och gott. 
 
 
 
Imorgon ska jag ta andra hälften av bananerna och testa ha i något annat gott. Kanske kanel eller kakao. Jag vet att jag har testat det förr men kommer inte riktigt ihåg hur det blev.. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0