Surdeg

Igår började jag baka det första surdegsbrödet från min nya bok. Det blev inte klart förrän idag klockan 6! Det är verkligen en lång process att baka surdegsbröd. Visserligen får jag skylla mig själv för att jag tänkt fel angående skolan och därför blev tvungen att låta brödet jäsa 6½ timmar istället för 3-5. Degen stod bredvid min dator så gissa om jag var paranoid över att degen skulle jäsa över. Jag gjorde ett hongunsbröd med rågmjöl, vetemjöl och rågsikt. Gott och fint blev det! 
 
 
 
 


Kommentarer
Marita

Brödet ser otroligt gott ut. Det måste jag också göra. Använde du din grundsurdeg?
Kram!

Svar: Japp det gjorde jag :) Hur går det med bakandet för dig?
Natalie

2012-12-07 @ 09:14:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0