Tentaplugg

Jag växlar mellan att tycka att det är ganska skönt att sitta hemma och plugga till att tro att jag håller på att bli galen. En sida av mig tycker att det är skönt att lägga sig tidigt, sova ut, ha på mig mjukiskläder och inte sminka mig. Lite som rehab.

Den andra sidan håller på att gå under av rastlöshet. Och ändå gör jag saker. I torsdags var jag hos Sanne med Nathalie och igår tränade vi. Idag har jag bara varit och handlat, det kanske är det. Och i affären kom jag knappt ihåg vad jag skulle köpa. Jag hade tänkt handla ganska mycket men kom bara hem med en påse. Min hjärna står still. Vad tar den in? Vad lär jag mig av att försöka nöta information såhär?

Jag tror tanken på att jag ska skriva provet gör mig såhär. Det är där pressen ligger. Man kan aldrig veta vad det kommer komma för frågor, hur lätt eller svårt det kommer vara. Allt jag kan försöka göra nu är att lära mig så mycket som möjligt och hoppas på att informationen jag lärt mig kommer komma på tentan. Men egentligen, vad spelar det för roll om jag klarar den eller inte? Ingen alls.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0