Universitet

Nu har jag sökt in till tre utbildningar som startar nästa vårtermin. Mitt förstahandsval är dietistutbildningen i Uppsala men som det ser ut nu kommer jag bara in i Umeå. Jag har räknat ut mitt betygsnitt och enligt antagningspoängen från förra vårterminen så är det knappt att jag ens kommer in i Umeå. Jag provsökte ju förra året och då var jag 6:e reserv under första intagningen. Jag hoppas bara inte att poängen har höjts det här året. Den enda likvärdiga utbildningen jag (och pappa) har hittat som startar under våren är Hälsopedagogiska programmet i Gävle, där jag kommer in men det är tyvärr mitt sista val.

Men inget ska stoppa mig. Om jag kommer in i Umeå så blir jag norrlänning!


Kommentarer
Emma

Wohoooo right behind ya sister!

2011-09-17 @ 16:23:28
Fani

..och då kommer jag och hälsar på dej :D hihi <3

2011-09-18 @ 22:08:37
URL: http://glikia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0