Fredag kväll!

Igår hade jag myskväll med Emelie H. Vi bakade kladdkaka, drack rödvin (jag börjar gilla vin nu!), såg världens sämsta film och sen fick jag klippa henne! Emelie blir modig av vin. Men håret blev bra! Efter några glas vin blev jag supertrött och Emelie drog vidare. Men jag tycker bara det var skönt med en myskväll.

Här kommer receptet på världens godaste kladdkaka! Cirka två stora portioner så man måste ha en ganska liten ugnsform.

Sätt ugnen på 175 grader.

1 dl strösocker
1 ägg
½ dl kakao (jag hade raw)
1 tsk vaniljsocker
1 dl mjöl
75 g smällt smör
cirka 50 g 70% choklad.

Vispa ägg och socker pösigt. Blanda ner alla torra ingredienser. Blanda i smöret och hackad choklad. Häll i ugnsformen och ställ in i ugnen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0