Fraser Island!

Nu ar jag hemma efter tva natters camping pa Fraser Island. Hela turen var jattebra! Jag kom i A-team vilket sjalvklart gjorde att vi kallade oss Team Awesome! Jag var i samma grupp som tva svenska tjejer (som jag traffade pa bussen hit), en svensk kille, en tysk tjej, tva tyska killar och en engelsman. Och viktigast av allt, jag fick kora!!

Vi var fyra bilar och en "guide" som alltid skulle kora forst for att forhindra olyckor. Pa on besokte vi olika sjoar och utsiktsstallen. Korandet var antingen pa kilometerlanga sandstrander eller pa sandvagar i skogen. Det var jattekul att kora! Jag blev till och med sugen pa att kopa mig en egen jeep och kora med hemma i skogen. Pa kvallarna lagade vi mat, drack, spelade olspel och snackade.

Efter ett tag kandes hela gruppen som en liten familj. Var grupp var den som alltid blev klar sist nar vi skulle till stallen. En stor negativ sak med resan var stora myggor som attackerade oss. Jag har sakert 20 bett fran myggorna som sakert var fem till tio ganger storre an myggor i sverige. Dessutom sa lyckades jag nastan tappa rosten helt en dag. Jag blev jattehes och kunde knappt prata.

Idag har jag surfat med nagra andra killar fran hostelet. De hade fatt en gratislektion och den ena killen ville inte gora det sa jag fick hanns biljett. Det var jattekul! Det var jobbigt att kampa mog vagorna for att komma ut men nar jag val lyckades stalla mig upp pa bradan kandes det lixom vart det. Om man hade kunnat surfa i sotvatten hade det sakert varit en av mina favoritsporter! Det ar namligen alldeles for jobbigt med alla kallsupar.

I natt ska jag ta bussen till Airlie beach. Dar ska jag sen pa en bat for en liten kryssningstur. Sista dagen pa baten ar min fodelsedag. Jag haller tummarna for att jag moter nytt schysst folk som jag kan fira med for nu ar jag helt ensam igen.


Kommentarer
Marita

Hej! Du verkar ha det härligt, förutom kallsuparna då. Här hemma har släkten precis varit här och "firat dig" med Waldorfs julbord och mormors tårta. Saknar dig!

Många kramar.....

2011-11-28 @ 09:50:17
Anneli

Anmäl dig i Veckans Blogg!:D

Jag lottar ut 3 nya vinnare på Söndag!

Vinnarna kommer synas i alla inlägg jag gör i en hel vecka!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/november/veckans-blogg-2.html#comment

2011-11-28 @ 12:48:05
URL: http://anneliih.blogg.se/
Emma

Åh vad härligt det låter! Förutom myggorna... brrrr! Ser fram emot att få se dina bilder och förmodligen dregla som en gris av avundsjuka! Här är det fortfarande höstväder, varmt (jaa allt är relativt!)och soligt. Ingen snö så långt ögat kan nå :( håller tummarna för schysst folk jag med, men om jag känner dig rätt lär du inte vara ensam speciellt länge! Puss och kram rock on

2011-11-28 @ 15:54:07
moa

Tja sis!

Testa att hålla igen munnen(???)

Ok,skämtar bara. Men Jonatan och jag kan inte minnas att vi får så många kallsupar.

Genom näsan eller?

Hur funkar den nya kameran?

Kram

2011-11-29 @ 11:25:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0