Fri!

Idag är det röd dag vilket betyder ledigt för mig! I morse när jag vaknade tänkte jag "nu eller aldrig" och tog på mig joggingkläderna och gav mig ut. Vilken härlig känsla! Först kändes det lite "jaha" men när jag kom in i det fann jag wow-känslan! Jag joggade olika underlag med mycket backar och trappor. Det var underbart! Jag har äntligen hittat tillbaks!

Visst, jag har sprungit på löpbandet men att springa ute i det fria är verkligen en helt annan sak. På många sätt är det en större utmaning att springa ute. Och man känner sig mer levande. Nu saknar jag bara en pulsklocka eller något liknande som kan mäta tid och distans. Jag vill kunna utmana mig på riktigt.

Nu ska jag fortsätta springa ute minst en gång per vecka. Det låter inte så mycket men med tanke på att jag också tränar inomhus känns det som ett lagom mål att börja med.

Bland annat sprang jag i Botanisk hage där den här bilden är tagen:



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0