Ryktet sprider sig

Något jag tror att jag glömt berätta är att jag och Henka brukar få besök av en katt. Det är en stor röd katt som brukar komma hit och äta tonfisk och sova. Han knackar bara på fönstret och så öppnar vi. Ibland känns katten som en jobbig tonnåring som bara kommer hit för att äta och sova men han blir mer och mer gosig för varje besök.

Här är två bilder från igår!





Så gissa då om jag blev förvånad när jag i morse hörde ett jamande från fönstret, gick dit för att öppna och såg den här katten!



Så är det ett sammanträffande eller ska vi dra slutsatsen att den röda katten (som vi kallar Murris) har sagt till den svarta katten att man kan komma hit för att värma sig? Riktigt häftigt! Den svarta katten ligger förövrigt bredvid mig och spinner just nu!


Kommentarer
Marita

Ja, ryktet går.. Snart har ni Oslos alla "uteliggarkatter" knackandes och jamandes utanför fönstret.

2011-02-07 @ 09:11:55
Fani

haha just det , det var ju den katten du berätta om. "ryktet sprider sej" hahah, jag dör xD såå söta katter, gosigos :D

2011-02-10 @ 02:18:36
URL: http://glikia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0