Turister i Oslo

Helloy! Sitter och försöker bli trött nu. I morgon ska jag på en utbildning för "intervjujobbet". Man kan tydligen gå den utan att binda sig till något så jag antar att jag inte får någon lön under tiden. Det ska bli spännande att se hur det går till i alla fall.

Idag har jag och Henka varit runt i stan och turistat. Vi började med att gå till skattekontoret för att fixa nytt skattekort till mig, efter det tog vi spårvagnen till en andlig butik där vi köpte stenar. Den låg som tur var i närheten av svenska ambassaden så jag gick även och förhandsröstade. Jag måste ju göra min röst hörd även fast jag inte bor i Sverige för tillfället.

Ambassaden låg i närheten av Frognerparken som är känd för en massa nakna statyer så äntligen gick vi och kollade på dem. Det tog oss bara fyra månader att se en av Oslos största turistattraktion. Solen sken så det var härligt att gå i parken och statyerna var häftiga.

På kvällen drog vi och tränade och sen var det bara matlagning kvar. Just det! Vi har börjat att se på Jamie Olivers Food revolution! Väldigt bra serie om hur Jamie försöker göra Usas fetaste stad smalare samt starta en matrevolution i hela Usa.

Nu kanske jag ska kolla lite jobb eller sova. God natt!



Kommentarer
Fani

hej hjärtat :) det är bara bra med mej, hur är det med dej? saknar dej med! <3 aah okej jag förstår. ne men jag kan nog inte komma på ett bra tag heller eftersom jag inte vet ifall jag ska till grekland nu sen så ska ju jag & gunay på semester när han får ledig i oktober med. äntligen! haha.

den köpte jag på gina på rea för nån/några månader sen. minns inte vad den kosta men skitbilligt vare iaf så de var ju najs :D

ni verkar hade de så mysigt så du & henka hihi :)

puss love you to!

2010-09-06 @ 14:12:06
URL: http://glikia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0