Kettlebells

Igår på gymmet testade jag Kettlebells för första gången. Det var riktigt jobbigt eftersom svingövningen jag gjorde innehöll både styrka och kondition. Och idag har jag ont lite överallt i kroppen. Mest dock i bakre lår/rumpa och triceps. Och som den träningsverkssökaren jag är tycker jag alltså att övningen gjorde sitt. Det är alltid härligt med nya träningssätt!

Idag fick jag reda på att jag får vara på samma dagis i två veckor till. Härligt! Jag älskar att ha ett fast ställe att gå till. Det enda jag fasar lite för nu är att jag förutom dagisjobbet även ska ta två pass av Sebbe och jobba i garderoben till en restaurang. I morgon och på torsdag blir det alltså väldigt långa dagar! Men det ska jag nog klara av. Det är ju trots allt en engångs- eller tvågångsgrej.


Kettlebells


Kommentarer
Emelie Örtegren

heej, nu har jag hittat din blogg.. wooho :P

kettlebells såg jobbiga ut. men jag får väl pröva det nån gång jag också, men då måste jag ha med nån som kan visa hur man gör. :P kanske nästa gång vi stöter på varandra på gymmet.

men vilka dagar passar fika för dig? när du inte jobbar dubbelpass och sånt.. härligt att du får va i en barnehage 2 veckor, var ligger den? kram!

2010-11-22 @ 21:05:38
URL: http://pancaakes.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0