Hello

I morgon är det sista arbetsdagen på dagiset jag varit på de två senaste veckorna. Det känns tråkigt. Jag har lärt känna barnen så bra! Men en sak som lyser upp i mörkret är att jag har en intervju på måndag för något som verkar vara mitt drömdagisjobb! Det är ett dagis som vill arbeta för barns inre balans och det gör de genom bland annat barn yoga och qigong. Spännande!

Annars då? Nyss råkade vi färga en jävla massa vit tvätt rosa. Det konstiga är att jag verkligen inte vet hur. Visst det var två röda saker i tvättmaskinen men båda sakerna är minst ett år gamla och har alltså tvättats många gånger förr utan att färga! Kan det ha någonting att göra med att vi kanske hade högre temperatur på vattnet nu? Eller kan det finnas kvar i maskinen från någon annan som tvättat massa rött?

Henka jobbar natt vilket betyder att jag äntligen får sova oavbrutet hela nätter! Visserligen har det bara gått en natt men det var jävligt skönt att i morse inse att jag faktiskt sovit hela natten! Men han sa att jag inte skulle tycka att det var så skönt att jag skulle inse att jag alltid ville sova själv. Men det är nog ingen risk, det var ganska kallt på morgonen att vakna själv. Hehe.

Igår var jag och fikade med Fanis syster Julias kompis Emelie. Hehe, det där blev komplicerat men förhoppningsvis kan jag bara skriva Emelie i fortsättningen. Det var kul! Hon jobbar med på dagis så det känns bra att jag kan fråga henne om jag undrar om något eftersom hon har varit här så mycket längre. Dessutom är det kul att bara träffa tjejkompisar! Det kändes till och med lite som Norrköping. Jag måste bli bättre på att hålla kontakten och ha en umgängeskrets här också!

Nu ska jag sova! God natt!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0